czyli do 1.4 tsi mam lać pb95 ? bo na razie leję v-pałera ... , tak zawsze lałem w clio .. Krysia znaczy ...i zawsze twierdziła że na zwykłej 95 clio jej nie przyśpiesza i czuje wyraźną różnice... :twisted: :roll:
to zależy kto za to płaci ;-)
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Trzeba wlewać takie paliwo, na jakie silnik został skonstruowany.
no i co do tego właśnie są rozbiezności
Skonstruowany jest na takie paliwo jakie widnieje na klapce wlewu. Czyli w większości silników w Skodzie na RON 95 (91). W takim przypadku lanie 98 nie da żadnych specjalnych korzyści. Spadek osiągów nastąpi w przypadku stosowania paliwa 91.
Trzeba wlewać takie paliwo, na jakie silnik został skonstruowany.
no i co do tego właśnie są rozbiezności
Skonstruowany jest na takie paliwo jakie widnieje na klapce wlewu. Czyli w większości silników w Skodzie na RON 95 (91). W takim przypadku lanie 98 nie da żadnych specjalnych korzyści. Spadek osiągów nastąpi w przypadku stosowania paliwa 91.
to wszystko to kwestia marketingu głównie
chociaż rzeczywiście logika mówi, że powinien (i pewnie tak jest) prawidłowo pracować na 95.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
no dobra, to co z autami benzynowymi po chipie?
po co tunerzy karzą przyjeżdzac nawet na pomiat na 98, nie mówiąc już o dalszej eksploatacji po virusie?
od MY2011 jest chyba dodatek do instrukcji obsługi, żeby lać jednak 98 do TSI
a widzisz, to nawet nie wiedziałem, myślałem, że tylko VW.
[ Dodano: Sro 27 Lip, 11 15:38 ]
Zamieszczone przez arci9
no dobra, to co z autami benzynowymi po chipie?
po co tunerzy karzą przyjeżdzac nawet na pomiat na 98, nie mówiąc już o dalszej eksploatacji po virusie?
tu akurat odpowiedź jest prosta, skoro po programie używamy 98 to nikt nie będzie zmieniał paliwa w czasie całego procesu
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Ja tam leje 98 od początku eksploatacji, uważam że w naszym kraju generalnie jakość paliw jest kiepska i tankujac właśnie takie paliwo przynajmniej odrobine mniej szkodze silnikowi.
Tak już mam i tyle... :diabelski_usmiech
arci9 napisał/a:
no dobra, to co z autami benzynowymi po chipie?
po co tunerzy karzą przyjeżdzac nawet na pomiat na 98, nie mówiąc już o dalszej eksploatacji po virusie?
tu akurat odpowiedź jest prosta, skoro po programie używamy 98 to nikt nie będzie zmieniał paliwa w czasie całego procesu
_________________
zaraz, zaraz , można by zrobić program na 95 i jej cały czas używać?
ale jednak lepsze parametry osiaga sie na 98 ??
od MY2011 jest chyba dodatek do instrukcji obsługi, żeby lać jednak 98 do TSI
Ten dodatek definiuje oznaczenie na klapce 98, ale w żadnym wypadku nie nakazuje lać 98 do wszystkiego. Przeczytajcie w całości rozdział którego dotyczy, a dopiero później suplement
od MY2011 jest chyba dodatek do instrukcji obsługi, żeby lać jednak 98 do TSI
Ten dodatek definiuje oznaczenie na klapce 98, ale w żadnym wypadku nie nakazuje lać 98 do wszystkiego. Przeczytajcie w całości rozdział którego dotyczy, a dopiero później suplement
tutaj można znaleźć wszystkie instrukcje wraz z dodatkami (po Polsku)
i w dodatku do modelu octavia 11/2010 - 04/2011 stoi:
"Zalecane paliwo – benzyna bezołowiowa RON 98/(95)
Należy tankować benzynę bezołowiową RON 98. Można tankować także benzynę
bezołowiową RON 95, ale należy się liczyć z niewielkim spadkiem mocy."
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Zorr, przczytaj sobie instrukcję do 04/11, później suplement techniczny, a na końcu instrukcję 05/11 i porównaj jakie są wymienione oznaczenia benzyn. Suplement to nie zastąpienie rozdziału, ale jego rozszerzenie :!:
arci9 napisał/a:
no dobra, to co z autami benzynowymi po chipie?
po co tunerzy karzą przyjeżdzac nawet na pomiat na 98, nie mówiąc już o dalszej eksploatacji po virusie?
tu akurat odpowiedź jest prosta, skoro po programie używamy 98 to nikt nie będzie zmieniał paliwa w czasie całego procesu
_________________
zaraz, zaraz , można by zrobić program na 95 i jej cały czas używać?
ale jednak lepsze parametry osiaga sie na 98 ??
no nie do końca, skoro zwiększasz sprężanie w cylindrze to używanie wyższej LO jest pewnie WYMAGANE, żeby uniknąć samozapłonów właśnie.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Zorr, przczytaj sobie instrukcję do 04/11, później suplement techniczny, a na końcu instrukcję 05/11 i porównaj jakie są wymienione oznaczenia benzyn. Suplement to nie zastąpienie rozdziału, ale jego rozszerzenie :!:
faktycznie rozszerza
czyli jak jest
zalecana 95/91 to 98 nic nie daje, ale można awaryjnie zalać 91
zalecana 95 to 98 nic nie daje i nie można awaryjnie zalewać 91
zalecana 98/95 to 98 może podnieść moc i obniżyć spalanie, spadek mocy dla 95.
a ponieważ wszystkie benzynowe mają w Polsce wpisane 95/91 to należy tankować 95. (Wszystkie wg skoda Polska, bo na globalnej stronie 1.4TSI 2.0TSI mają zalecane minimum 95)
czy teraz zrozumiałem poprawnie?
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
nie widziałem żadnego suplementu w instrukcji golfa , żeby było to tam pisze że stosować takie paliwo jak na klapce , a tam niestety nie zajrzałem . ale dzisiaj zajrzę.
leszekmw, mniej więcej żeby używać Pb 98 , Pb 95 może powodować utratę nominalnych osiągów silnika. W ekstremalnych przypadkach można zalać Pb 91 ale tylko na chwilkę. Tak w skrócie. Dzida, ja to, dostałem w grudniu 2010 roku przy odbiorze auta.
Komentarz